طبس – سرپرستي يزدفردا: در دومین روز از دهه کرامت، محفل سخنراني " گلواژه های نور" با حضور 2000 نفر زائر و مجاور در صحن وسرای حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار گردید.

به گزارش يزدفردا:به نقل از روابط عمومي مؤسسه، در این مراسم معنوی که پس از اقامه نماز عشاء در روز جمعه مورخ 8مهرماه 90 انجام شد "حجت الاسلام و المسلمین موسوی" مدیر گروه تخصصی آموزشی خانواده در استان خراسان ضوی با استناد به احادیث و روایات درباب سیره رضوی به ایراد مطالب ارزشمند در خصوص ارتباط همسران پرداخت.

حجت الاسلام موسوي افزود: با استدلالهاي عرفاني، زن و مرد به طریق اولی باید راز دار باشند و هر چه مرد وارسته تر باشد اعتماد به نفس زن بیشتر است و هرچه زن پاکدامن و حس مسئولیت بیشتری داشته باشد به مرد حس قدرشناسی میدهد.

وي در ادامه از خصوصیات زنان بهشتی ، راز داری همسران وپوشاندن عیب همدیگر، برقراری روابط عاطفی یکی از روشهای مدیریتی در نظام خانواده ، پاک نفسي كه یکی از خصوصیات مردان الهی است واينكه بیان خوبیها توسط زن و شوهر سبب دوام خوبیهاست سخن گفت.

مدیر گروه تخصصی آموزشی خانواده در استان خراسان ضوی، استناد به آیه قرآن کریم که زن و مرد لباس هم هستند ، مکلف بودن زن و شوهر به حفظ اسرار واينکه در این مورد بایستی اخلاق خود را شبیه حضرت حق کرده و صفت الهی ستاریت را داشته باشند با حاضرين به گفتگو نشست.

ميهمان ويژه آستان مبارك با توصیه به زن وشوهر مبنی برالگو قراردادن محبت حضرت علی (ع)و حضرت زهرا (س) و سیره امام حسین (ع) و گذشت پیامبر اکرم (ص) در زندگی زناشویی به مهارت گوش دادن كه از مهارتهای زن ومرد است و بایستی به صحبتهای همدیگر و صحبت فرزندان گوش فرادهند تاكيدكردو گفت: صحبت نمودن برای زن هدف و برای مرد وسیله ای برای رسیدن به هدف است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا